Sunday 25 March 2012

saya suka , saya suka

dulu dalam entri nie , aku dah share pasal lelaki-lelaki yang boleh buat aku cair . so , hari nie aku nak buat sambungan nya pulak . hihihi * nampak sangat takde kije kan


1 ) lelaki yang suka dengan budak-budak

- alamak sayang oii . i memang suka sangat dengan lelaki yang suka main dengan budak-budak . nampak comel gitu . terserlah sikap kebapaan . insyaAllah boleh jadik bapak mithali nanti . hehe :) see , beckhem pon nampak comel bila die ade dengan anak-anak die . tengok ayah kite , comel kan ?


2 ) lelaki yang pandai memasak

- bagi aku , lelaki yang pandai memasak nie , tersangat laa macho . tengok dieorng potong bawang , potong ayam , lap-lap peluh dengan towel . alahai , macho nyee . hahaha ! lagipon , untung dapat husband yang pandai masak nie , kurang laa sikit beban kite sebagai seorang isteri . hhaha ! * macam ambik kesempatan jee kan


3 ) lelaki yang rajin bersukan / pergi gym

- seriously , aku memang suka sangat tengok lelaki yang rajin bersukan or pergi gym . ye laa , bukan ape . biase nye akan terserlah laa kekatangan dieorang tu kan . lebih-lebih lagi lelaki yang rajin build up badan die  . oh myy , rase selamat jee bile ade dekat dieorang . kekeke . tapi i tak suka laa yang besar-besar sangat otot die , sederhana cukup laa . hihihi .


4 ) lelaki yang ade beard

- hokey , yang nie untuk sesetengah lelaki jee . sebab tak ramai lelaki yang sesuai ade beard . tapi , aku cair jugak laa bile tengok lelaki yang ade beard nie . terserlah sifat kelelakian . hehe . yeah , maybe ramai orang yang tak suka , tapi aku memang suka .


5 ) lelaki yang lebih tinggi dari aku

yee . contoh nya seperti ini . brat pitt lebih tinggi dari si angelina jolie a.k.a twins aku tu . haha ! tapi aku rase kan , bukan aku sorang jee suka lelaki yang tinggi , tapi mostly semua perempuan suka lelaki yang lebih tinggi dari korang kan ? betol tak ? hehe . tapi , kalu jodoh aku dengan lelaki pendek pon ape salah nya . dah name nyee jodoh kan . hehe :) tapi biase nye lelaki tinggi nie lebih tampan . betol kah ?

p/s : ade sesiapa yang mempunyai ciri-ciri seperti di atas ? sila bagi tahu saya . saya nak masuk meminang awak . hahhaha ! * ngokk jee kan

57 comments:

| CIKZEK | said...

sy juga mahu lelaki spt itu :) ekekeke

Hanamiko Sakura said...

kih.. kih.. cepat minang saya..:P hahaha

Unknown said...

OMG..kenapa lah semua ciri2 tu ada kat saya..hahahahahaha :P

Mia Adriana said...

suka lelaki yg memahami..=)

Koding said...

Lelaki yang beriman kenapa tak termasuk dalam senarai??

Leeya Hezlin said...

Suka lelaki yg ada janggut sikit,pipi bulat,suka budak2 dan suka mengacau..
Actually banyak lagi,tapi cukup la kan..he3

asfira aminuddin said...

babe, i pon suka lelaki yg suka budak budak :) ouh i lagi 1, i suka lelaki cerah. hikhikhik :P

Akue Achik said...

num 4 tu..aiyoooooo..

xsuka..huhu

Cikra said...

haha. best kan kalau dpt lelaki yg pandai masak.hew hew

Miiss Tara said...

hahaha :)so sweet

Anonymous said...

kalau mas suka org yg pndai hormati & tak belagak..stia n ikhlas n matang.fuhh

adess pic slh stu agak ngeri sikit..

Jai Sulaiman said...

seksinya yang otot beketul2 tu teha kekeke

amna said...

gambar yg suka g gym tu sexy ya amat =.='' HUUUUU~
*yg ad jambang tu best :)

Afiqah said...

hahaha samelahh taste kita ^^

Ara Nadea said...

sama la kite.. hehehe.. dan extra kredit kalau dia pandai menyanyi.. oh my.. mmg cair lah.. :P

D. said...

sis^^' taste kita lebih kurang :P

NAL said...

wah, 1,2 & 5 ada dalam diri NAL..hahaha..yg pergi Gym tu x la..hahha..bz..

Azwa Mohamad said...

suka ciri-ciri no. 2 dan 3 tu!!! alahai... bahagianya... :)

Anis Samik said...

hee.... cita rasa yg same.. tp nk dapat tu, wallahualam.. pasrah je la.. haha =D

L said...

L kurang yg no 2 jer.. huhu.. xsuke jugak ker.. hihihi

jom tambah ilmu
sambungan.=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/03/babi-puncanya.html

Liyaa Mf said...

Err setuju jeh sume tuu. Lelaki impian ni sume nampak macam perfek je kan? Haha.

Err tapi bab pandai masak tuu. Rasanya laki if pandai masak cemana pun, pas kawen mesti tanggung jwb tuu kasik kat isteri. Nak makan air tangan isteri katanya.

Tapi bila sesekali dea masak, memang kita bahagia laa tangan kita tak payah nak rasa pedas kena cili. Haha!

nana said...

hahaha. memang takde kerja. tapi kriteria kite serupe je :P Sehati sejiwa :D

Carpet Cleaning Sydney said...

Visiting here again...

Smile

Journey of Youth said...

wah mcm saya je ada semua ciri tue...ahaks

ICAH BANJARMASIN said...

SALAM KENAL DARI INDONESIA,NICE ARTICLE I LIKE IT.

Miss N™ said...

wah....tanbah sebarai lagi yerr,.. :)

teha, tolong sedaikan banyak2 borang kosong ye..hihihi

نورعيم said...

Kalau lelaki yg pandai masak nampak sweet je. plus kalau pakai apron alahai nampak comel je. hihi.

Gucciey Lavender said...

ahaa , laki yg ade janggut ? heee .. singgah sini :) 1st time oh singgah .. ^^v

Unknown said...

wahhh pergi kaunter 3 ye....hehe

Juliet_iRa~" said...

hahaha..

suka jugaa..smua ciri di atas..haha

cool kan?+ mcho lagi..ngeeee

haha over kan kite ni..ahha

CikTeddyCorner said...

suke laki pndai silat =D

msredcheesecake said...

Lelaki yg pandai layan budak memang hensem kan? Hik hik...

naiemah_ramli said...

waa..pandai masak tu suka..hihi..untung2 leh rasa masakan dia jga kan..hihi...erkkk =.=''

Koding said...

Pilihlah lelaki yang beriman melebihi daripada yang lain-lainnya...

anahiettah afibs said...

boleh komen tak...?
hihi, tp x pyh la..sy orgnya pemalu

Anonymous said...

gila cool teha....sama citarasa,...hahah

AnakPakZohar said...

oh my.. im melting .. heehe

Crazy Dolphin said...

i like guys with good sense of humour .like rick castle .hahah :D

no 1 dan 4 tu saya setuju.tapi no 3 tu saya tak setuju :p

semua org mestilah nak yang no 5 tu kalau boleh.cos macam awkward je kalau lelaki lebih tinggi.tapi kalau dah jodoh pun tak kisah jugak lah kan. :)

shahrazali said...

agak tinggi taste awk ye teha..hehe...

-meeSUPERGIRL- said...

laki yg ade beard macho gyle kan !!

Lieza Nordin said...

smg dapat sprti y diinginkan ^^

anNaqia said...

oh, ryan gosling! ^___^

Zehan Ilyana said...

suka tengok lelaki yg sukakan budak-budak..:D

dhiera zainudin said...

sah tak da keje?

ch000tz said...

suka lelaki yang punya 'wild but cute look" hahaha

Unknown said...

bab laki suka budak2 tu memang senang wat pompoan caer..hihi

eva said...

suka yang perut ada 6 packs n pandai men gitar. muahahha

::adibsalam:: said...

phewwww..mantop ;p

Anonymous said...

suka lelaki pndai memasak..nt boleh masak bsama-sama ^^

Nora Karim said...

wah..byknya ciri2nya... dah dpt belum? :P

Shila said...

takut rasa nk jumpa dengan lelaki pndai masak..

mesti cerewet gila..huhu..

Pondok Usang said...

lelaki oh lelaki...

Unknown said...

sy plak cair tgk lelaki yg minat kucing.. haha!

D said...

wa nak laki pndai masak,
t wa kawen wa tanak masak.
wa nak suruh laki wa jeh masak.
aumm

Zubaidah said...

nak yg pndai masak gak

semutsengal said...

Err,

lelaki seperti aku.


kahkahkahkah !

Aliff Haikal said...

berdoa pada si Dia semoga dapat jumpa dengan lelaki sprt di atas nni ye :)