Sunday 11 March 2012

D.I.E.T

DIET . oh , azam aku tahun 2012 nie konon-konon nya . tapi tapi tapi , sampai sekarag aku tak buat lagi . hadoii ~ why why why ? okey , hari nie aku share sebab kenapa aktiviti diet aku nie tertangguh sampai sekarang .



cakes or cookies . hampir setiap hari benda manis nie ade dekat dapur . kadang-kadang kalu umi and kakak aku balik kerja , ade jee dieorng beli . aku pulak memang pantang tengok benda manis macam nie . cepat jee nak masuk mulut . hahaha ! 



makan adalah satu aktiviti yang paling seronok bile boring kan kan ? bagi aku yee . sebab makanan boleh menenagkan . hahaha ! lepas makan pulak , cepat jee mata aku nie kuyu . so , aku pon tido laa . hurmm , tu laa salah satu sebab kot kenapa berat aku tak turun-turun . haishh ! tak bole jadik nie .


aarrgghh ! bencik tau benda nie . selain cake and cookies , benda nie laa yang paling aku suke makan time petang-petang . so , mentang-mentang laa sekarang dah pandai bawak kete , bile aku rase nak makan aiskrim , cepat jee nak pergi kedai . tak bole nak tunggu-tunggu dah . dapat pulak aiskrim la cremeria . nyum nyum ~


setiap petang setiap hari aku berazam nak ber excersice . konon jee kan . mule-mule aku semangat laa , tapi tak sampai setengah jam dah letih . patut nyee kalau nak diet , kena rajin-rajin excersice kan . supaya badan cepat sihat . tapi aku betol-betol malas nak excersice . hahaha ! so , sekarang aku cume excersice atas katil . easy and fun ! kekeke ~


hurmm . aku rase nie kot main reason kenapa diet aku tak menjadi . nafsu nafsu . ish ish . aku rase aku  dah bace doa before makan , tetapi kenapa nafsu makan aku nie lebih-lebih pulak . hurmmm .

so , itu lah antara sebab kenapa azam untuk berdiet tahun nie masih tidak menjadi . dulu jeles jugak tengok orang yang kurus nie . nak beli baju , seluar senang jee . saiz kecik . cantik jee . tapi sekarang aku malas dah nak jeles-jeles dengan orang kurus nie . sebab aku tahu orang yang chubby nie comel . setuju ? hahaha !

p/s : agak-agak laa kan , ape azam 2012 korang yang belom terbuat ? hee :)

56 comments:

MAY said...

alololo...CM pun macam tu jugak...haha...bertanggunh2..pastu dah tinggal sebulan g nak kawen..sempat ke..hehe

Mia Adriana said...

tak elok mkn benda manis selau. bhya tuk kesihatan.

nur anis said...

huhu..sama la kita..konon nak diet..tapi makan banyak..benda yang banyak lemak pulak tu..huhu

Fid"s said...

betul bila makan kita akan rasa tenang, bahaya tau tak cukup makan sebab nanti tak cukup vitamin dalam badan.

Hamba kalu stress makan pisang sbb pisang ada vitamin yang menenagkan hehe....

uyaitusaya said...

antara tips y uya boleh tolong..jgn lupa amek sarapan..n jgn mkn mlm waktu malam. hahaha. maksudnya, amek area k0l 6 cm2 ok la..:)

Akue Achik said...

eh...sama...hahahaaa...

sy kalo xda bnda dlm mlut,x bole..huhuu..msti nak mngunyah..

exercise lg la..jln g pkan bli mknn sy rajin la.hehee..

LadyBird said...

jom stat hr ni :D

Miss N™ said...

kita sama lah cik teha..azam nk diet...tak tercapai lagi..huhuhuhu

psst..sama2 kita kuatkan azam kita nk..hihi

iAmCekbolat said...

aagagaga.. bukan kau je Teha, aku pon cm tu.. bile boring MAKAN !

Woofer Storm said...

makan tak ajak pun,kita kuat makan..

#azam bnyak lagi belum tercapai,tak tahu mampu ke tak nak buat tu semua..heheee

Lysa said...

mcm kwn lisa, dia jaga makan malam. hm teha cuba lah makan malam tu cuma makan yg ringan2 je, x pyh mkn nasi. kwn lisa tu tak buat exercise pun. wuu~ :D

نورعيم said...

hahaa. bila agaknya blh tercapai tu? hihi.

azam akak : nak grad cepat2, hihi.

ismimumtazah said...

alahai..takyah nak diet2 la cik teha..chubby tu lg comel taw! =)

D. said...

kesiaan dia :')why not sis try, makan dengan kerap tapi kuantiti sikit :D mana tahu berjaya XD petang petang jogging ke^^'

Unknown said...

tak gemar makan eskem :P

AmirFX said...

Jom eksesais! haha.. Sedikit tips.. Untuk perempuan cuma perlukan 10 minit jer sehari untuk eksesais.. Tak perlu nak lebih2... :D

zati embong said...

betul la.jat kalau bsan mesti nk mengunyah.mcm dah jd habit plak.

Zaza Iman said...

haha..lepas ni kena tanam azam yg kuat ni.. :)

Afiqah said...

hahaha. kesian akak. :) takpe. boleh lagi tuu
gambatehh

Sarah Mohd Saleh said...

kau dgn makan,mmg dasar napsuu boyaaa sungguh.huahahaha

Hanamiko Sakura said...

hahaha... diet jangan tak diet ^^

Liyaa Mf said...

Nak berazam, azam betul2lah! :P

Tapi memang susah laa kan kalau banyak godaan? Haha :D

Koding said...

Makan sebelum lapar...
Berhenti sebelum kenyang...

Jemput singgah ke blog Koding...

Hidayu Bolia said...

org yg chubby mmg comel la...bile senyum, pipi naik, aduh...xleh tahan tengok..comel giler...

Unknown said...

sekarang tengah diet mkn nasi.. tp bnde lain mkn mcm bese.. alhamdulillah seminggu lebih turun 1 kg.. =)

Jue said...

hahaha betul! chubby tu comel!hahaha
xyah diet beb
aku pon x diet, bykkan ngemas umah
tup2 berat trun hahaha
kiut je smua pix tu..dan aku pnah lalui haha!

msredcheesecake said...

Azam yg belum buat? Diet ler....hheee.... Nafsu makan terlampau...

faizah husna said...

muehehe...
sis teha kita serupaa... :)
especially eskem..nyumm3..
haha

wawahida idris said...

saya nak naikkan berat badan. hehehe

nabihah said...

kite takleh diet sbb kuat mkn . heheheek :D

ch000tz said...

takpe dik...azam tu tak makan orang hahahah

echa takashimaya said...

same goes to me :)haha.sekrg brt dah naik 3kg.

Anonymous said...

chemay pon same je ngan teha.
nak diet.
tapi makan bukan main banyak lagi.
entah bile lah nak kuruss.
T_____T

Juliet_iRa~" said...

heee..suka mkn bnda manis ek..

xelok tau!;p

nt cpt kena kencing manis..heeee

Koding said...

Makan sebelum lapar...
Berhenti sebelum kenyang..

Jemput singgah ke blog Koding...

Anonymous said...

mas pun lepas berhenti keje..naik sikit berat..now on control balik.hihi

Cikpijaaa said...

Huhuhu. Sama la kita. Cik Fiza pon suka makan gak. namanya nak DIET. Hurmm. angan nagan tinggal angan angan je la nampak gayanya. Huu. >.<

Setiap masa mulut nie asyik mengunyah je. Dah tabiat kot. err err =,='

kiwi said...

haha..kiwi bse diet selalu x jdi..bse jadi diet kul 12 mlm smpai 6 pgi la..confirm jdi sbb mase tu tido..memg x mkn ^^

Sarah Mnasir said...

makan slagi ada nafsu makan.. hehe.. azam nak kawen x tercapai g :P

shahrazali said...

haha......mmg sronok makan benda2 manis ni dikala kebosanan.....byk kan minum ar masak ok..

tahun ni ingt nak diet jgk....hehe..susah ler baju banyak dah mengecut...haha...

ndxblg said...

samelah kite....azam mula2 mmng rse nk diet,siap nieda buat jadual pemakan lagi,tapi xgak nieda ikut.sb abang ipar de mcm join sane join sini,so banyak dia dpat n share sikit kat kitorang semua,kadang2 mak beli..hahaha...memang xlah gaye.

lepat said...

dr pakar btau... diet nih adalah makan dengan berkala @ makan dengan mengikut peraturan.... sebelum berat badan dah naik... bukan bila berat badan dah NAIK...

huhuhu ape2 pun... bersedehara dalam segala hal......

Ainsha said...

samalah kak, azam nak kurus, tapi gemuk datang sapa. Lahai~

cik ika said...

ika da mls da nk diet2 ni..hehehhe

athirah ;D said...

saya ada buat segment. Jom Join! :)

http://sukasukirara.blogspot.com/2012/03/saya-nak-header-free-dari-rara.html

Zehan Ilyana said...

wahaha..,kita serupa! :DDD

MIERA said...

cik itam slalu mkn roti camani telur pkul 1 2 pg..haha...'slim' kot skunk ni..hahaha

dhiera zainudin said...

kadang2 saya pun macam tu jugak teha~

ILA HonEyBuNNy said...

ila sejak cuti bertambah berat badan...

skrg lak suka makan ice cream conetto..hari2 lak tu makan..huwawa...

jom diet..kekek

Lieza Nordin said...

hehee.. smaa la kita.. >.< ekkee

semutsengal said...

Err,
selamat berdiet adik justin bieber.


AHHAHAHAHAHAHAHHA, nak kurus mcm selena gomez eh ?

adan said...

aku selalu je nak diet.. sbb aku gemuk.. tp nafsu makan melebihi niat untuk diet.. so,aku pasrah.. hehe

Unknown said...

ssh sebenarnya nk diet..kene disiplin..huhu

Hanie Dew said...

aku punnak diet tap tak berjaya. now even baju kurung pun dah tak muat! ko banyangkan. selalunya baju kurugn penelamat. tp ni pun dah ..........=.='

~Sal Ismail~ said...

akak da turun 4kg tanpa diet..gara2 gaji penjawat awam baru kene hold sampai bulan 5 n gara2 mengajar di sjkc..huhu~

Anyyss Shuhaimi said...

haha! nice la dik!