Sunday, 4 March 2012

kelebihan lelaki dan perempuan

~ kelebihan lelaki ~


- lebih gagah
- ade sembilan akal * hebatt tu
- boleh pakai baju yang ketat dan seksi di luar rumah . eg : singlet
- boleh kawen empat o.O
- lebih berkelayakan untuk jadik pemimpin
- suara tidak menjadi aurat
etc etc




~ kelebihan perempuan ~


- ade bentuk badan yang lebih menarik
- mempunyai suara yang comel
- syurga di bawah tapak kaki ibu ( wanita )
- mempunyai hati yang lembut
- penuh dengan sifat kasih sayang
- boleh mengandung :)
etc etc


see , banyak kan sebenar nya kelebihan lelaki and perempuan nie . manusia adalah sebaik-baik makhluk yang diciptakan Allah . so , aku rase patut nye kite kena laa bersyukur dengan nikmat yang Allah bagi tu kan . tak perlu lah korang semua nak jadik macam kat bawah nie oke .



lelaki menjadi wanita

or


wanita menjadi lelaki

mengubah ciptaan Allah . same lah macam kite nie tak reti nak bersyukur kan . kite semua dah cantik , tak perlu pon nak tukar-tukar gender nie . makin tak cantik ade laa . and please , proud with your gender . hahaha ! hidup nie tak lame dah , so sesiapa yang ade niat yang mengubah gender tu , batalkan jee laa niat tu oke . tak baik . tak dapat ape-ape faedah pon :)

and harap-harap laa siapa yang dah bertukar gender tu mendapat hidayah dan cepat-cepat berubah . Amin .

gambar hanya hiasan . credit to incik gugel .

54 comments:

Hanamiko Sakura said...

kadang2 terfikir pulak... kalau dah mereka2 tu semula jadi begini macam mana??? kita tak minta macam ni... tapi dah semula jadi...

err... soalan ni...

Cik Nur said...

betul tu..kenapa perlu di ubah lagi..?

sebagai manusia yang lemah, seharusnya kita bersyukur siapa kita..

zati embong said...

conflict identity diorg ni.

Noraim said...

perghh yg nak tukar gennder tu mmg hilang akal. dah sedia jd diri sendir nk ubah jd org lain. tah pape la.

saya cello191 said...

diorg tukar bkn sbb cantik ke apa..tapi ikut nafsu songsang kot..

aigoo..=.="

Acik IeyMah said...

yes dear..sebab itu kita saling melengkapi..SubhanaAllah..Alhamdulillah..hiii ^_^

Mr. Sepet said...

haishh .. semua ad kelebihan tapi laki lebih byk .. hehe

Detective Fiqa said...

ayoo. =.= walaupun comel ke hensem ke. kalau berubah imej berlainan gender memang teruk dan berdosa =.=

Boni JLL3 said...

hehehe..masalahnya zaman sekarang ni,berebut perempuan nak jadi lelaki..lelaki nak jadi perempuan..dah tak tau nak kata apa da.bila tegur, dorang melenting..

Afiqah Nabilah said...

tak bersyukur langsung. :(

latest entry >> http://thecreativecraft.blogspot.com/2012/03/chocolate-and-coklat.html

Afiqah Nabilah said...

tak bersyukur langsung. :(

latest entry >> http://thecreativecraft.blogspot.com/2012/03/chocolate-and-coklat.html

Zakaria's daughter said...

hati wa tak lembut.
suara comel?
aagaga.

nur adilah said...

kesemuanya mempunyai kelebihan :)

nik rosmawati said...

saya bahagia jadi wanita.tak nak tukar2..hehe

Anyyss Shuhaimi said...

tanda2 dunia akhir zaman.

Caythrine Amanda said...

amin,hrp mereka cpt2 sedar n brubah kan.. :)

faizah husna said...

huhu..teringat masa kecik2 dulu..teringin nak jd tomboy..tp nseb baek parent larang hbes2..haha

~SaL IjOu~ said...

mintak jauh..mintak jauh..~
bersyukur apa adanya kita~ =)

Sarah Mohd Saleh said...

pempuan leh gedik2,nanges,pakai payung...ohh syukurnya aku jd pempuan ;)

AmirFX said...

Sama2 kita doakan supaya mereka menjadi yang lebih baik.. InsyaAllah...

Eera Shera said...

masing2 ade kelebihan.bkn kita yg tntukan jantina kite..

Hanim Irsyad said...

manusia mmg tak penah knl erti bersyukur!!
ntah pape yg dpt tukar ciptaan Allah pown tak taw!! huhu

alya_sygs said...

bersyukur dengan segala kejadian allah... :)

Juliet_iRa~" said...

jauhkan la k..

bersyukur dgn pemberian Allah..

stiap y berlaku psti ada hikmahnya kan...

aRa ❤ aFiq™ said...

yeay sy perempuan dan sy ada suara yg comel :D
yg pnting syurga d bwah tapak kaki ibu :)

lisa said...

setuju..tp bukan senang nak suruh dorang berubah..hmm cuma boleh doakan dorang je :)

Juliet_iRa~" said...

minat juga purple ea?hee..

jom beli sm2..heee

Koding said...

Allah ciptakan lelaki dan perempuan dgn kelebihannya masing2...

Jemput singgah ke blog Koding...

NAL said...

setuju..manusia adalah sebaik-baik penciptaan..jgn terlalu mengikut naluri hati utk melanggar fitrah sbg manusia..baik lelaki mahupun perempuan, kedua-duanya mempunyai tanggungjawab di muka bumi ini.

yad'z said...

yup, betul...
setiap yang dicipta Allah tu ada kelebihan masing.. kenalah hargai.. =)

semutsengal said...

tulah,


biasalah tu, mcm bila hujan nak panas, bila panas nak hujan,

eyqa amin said...

appreciatedlah dgn apa yg kita ada skrg :)

♥AieN ChoiN♥ said...

org xbersyukur dgn ape yang mereka perolehi..biasela tu..pelik !

Ain GreenChubby said...

MENARIK...!
yg menukar jantina tu maybe jeles dgn kelebihan jantina laen..huhu

Cik Gadis ^^, said...

:: bersyukur dgn apa yg kita ada .. kan ??

msredcheesecake said...

akak ada byk kelebihan... tanak tukar2 dah... hheee

Tyra Kamarudin said...

sokong 101% entry nie !! kat malaysia pun skrg dah rmai tukar jantina :(

syafiqakarim said...

bersyukur seadaanya.manusia adalah sebaik baik ciptaan.manusia tak reti syukur dan melakukan perubahan akan jadi bahan eksperimen sbg pengajaran pd lain.

orggilacinta said...

jom join contest ni dik http://nurhezlinda.blogspot.com/2012/03/contest-saja-saja-buang-masa.html

AinsHa=) said...

betui tu betuiii... jangan lah nak mengubah ciptaan tuhann..

gnesop.com said...

setiap kejadianNya adalah terbaik
kenapa perlu ubah kan?

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

Allah dah jadikan diri kita sebaik2nya kan.. tak perlulah kita nak mengubahnya...

shark said...

salam perkenalan dari saya :)

cik ika said...

ika bersyukur ika dijadikan seorang perempuan..

p/s: wee~~ maafla syg..lmbt ngupdate..dok busy layan movie je.

CekbOlat-bOlat said...

ehm.. kan,,

sling melengkapi ;)

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

hehe janganlah ubah ciptaan tu kan.. dah perfect Allah jadikan gender kita sekarang ni

ILA HonEyBuNNy said...

alhamdulilllah...

untung kan kita semua..kaum adam dan kaum hawa..;)

emy zulaiha said...

syukur alhamdulillah...kite seronok jadi perempuan tiap bulan ade cuti..haha :)

O CIKTEDDY said...

dieorng ni ade mslh mental kot..hehe


pss::sorry,lame x singgah..busy.huk3

~tYa~ said...

lepas kawen..syurga di bawah tapak kaki suami..hehehehhe

Hanie Dew said...

comel la entry ko teha. sukesuke.

belajarla bersyukur apa yang ada. macam mana kejadian kita tu adalah sebaik baik kejadian.

sama sama doakan mereka menjadapt hidayah dan petunjuk.esp org yg kat negara haku sendiri.

kim heeruul said...

gua benci sama pengkid & pondan.
btw , "ade bentuk badan yang lebih menarik" tu kelebihan ye? baru gua tahu. keh keh keh..

Mishter Izwän said...

tulah, bnyk kelebihan yang ada pada diri kita yg sebenar yang nk tukar jantina tuh knpe . tah pape jerk tukar jantina.

Jue said...

semacho-macho aku lom tdetik lg nak tuka jantina hahaha