Wednesday 16 May 2012

favorito all the time :)

makin lama makin takde idea nak hapdate ape . makin malas nak blogwalking . hehe . so , disebabkan aku takde idea nak hapdate ape , hari nie aku saje nak share favourite movie aku dengan korang. hee . btw , cerita nie semua nya movie lama-lama , tapi tengok ulang-ulang kali pon aku tak boring . kikiki .


1 ) Titanic

~ rase nye semua orang dah tahu kan pasal movie nie . cerita nie keluar tahun 1997 . first time aku tengok cite nie masa aku sekolah rendah . hehe .  seriously , cerita nie dah lebih 10 kali aku tengok pon , aku tak pernah boring . haha ! aku suka jalan cerita die . sangat romantic and sweet . kikiki . tapi yang paling suka tengok cerita nie sebab hero die handsome ! hahahha :p


2 ) 50 first date

~ first time aku tengok cite nie mase aku form 2 rase nye . cerita nie keluar tahun 2004 . dah lame kan . cerita nie mula-mula kelakar , tapi bila dah terbongkar penyakit heroin nie , memang agak sedih laa kan . memang aku respect laa kalau ade lelaki yang macam hero nie . setiap hari die kena ingat kan heroin tu siapa die sebab heroin tu ade penyakit anterograde amnesia ( tak ingat ape yang berlaku semalam and hari-hari yang lepas ) . lepas dieorang kawin , tiap pagi lepas bangun tido , heroin tu mesti kena tengok video yang hero tu buat . so sweet ~


3 ) The notebook

~ oke , cerita nie pon keluar tahun 2004 . cerita nie lebih kurang cinta antara dua darjat laa . heroin tu anak orang kaya and hero tu pulak anak orang biase . bagi aku , dalam cerita nie ayah si heroin tu yang paling jahat . benci i tau ! walaupun , dieorang terpisah lame , but finally , dieorang kawin jugak . hehe . bila dah tua , si heroin tu pulak ade penyakit alzheimer n dia tak ingat langsung ape yang pernah jadi dalam hidup dia . so , hero tu pon cerita semula ape yang terjadi before nie . finally , esok tu dua-dua mati atas katil . memang touching oke cerita nie .



4 ) A walk to remember

~ cite nie keluar tahun 2002 . aku mude kot lagi time tu . hehe . first time tengok cite nie , memang dah in love dengan kecomelan hero and heroin cite nie . kekeke . jalan cerita dia agak slow tapi memang romantik laa . sebab tu aku suke . yeahh ! mule-mule gaduh sikit-sikit , pastu tibe-tibe terjatuh cinta . so comell . tapi ape pon , ending cerita sedih sangat bila heroin tu mati sebab ade leukemia . sob sob ~


5 ) If only

~ seriously , cerita nie memang sedih . mula-mula hero nie dapat mimpi yang heroin tu akan mati . the next day die bagun dari tido , die terkejut apa yang dia mimpi semalam benda yang sama akan terjadi pada hari tu . then , si hero nie pon bersungguh-sungguh nak make sure kan hari last heroin nie hidup is the perfect day ever . tapi , dia tak tahu sebenarnya dia yang akan mati . finally , ending cerita nie , hero mati and tinggal laa heroin keseorangan . siyes touching . haha ! btw , cerita nie keluar masa tahun 2004 .

so , sape-sape yang tak pernah tengok cerita-cerita kat atas nie , korang boleh laa tengok lepas nie . serious tak menyesal sebab semua nya best-best . kikiki . btw , ape cerita favourite korang ? jom laa kite share :)

58 comments:

Hanim Irsyad said...

yeahh. titanic!! :)

Sarah Mohd Saleh said...

ececehhh...sume cte stok tacing belako.jiwang rpenye mung nih tehaa.hahah

aku HaniAsyira said...

penah tgk titanic dgn a walk to remember jer.. =)

shedameor said...

alaaa. macam best je. mana nak cari movie2 ni ? hehe

F. said...

babe! a walk to remember laa best tgk.touching abes citer tu kan..

HanisLazimAndTheShaklee said...

titanic my faberet tooo ^_^

Munira Yaakop said...

y pling bez skali titanic hehe =)

Sarah Mnasir said...

OMG ! ara pun suka cite2 ni sume.. best an an.. tmbh2 50 first date.. lawakk.. hehe

Fadhila H. said...

hamboi . boleh buat sinopsis lagi uhh ... ^^

Hidayah said...

jom jadik kawan baik sbb feveret movie adik sangat sama dengan feveret movie akak..

akak ada tambah sikit la..

my best friend wedding dengan notting hill

Unknown said...

dlm lima cerita kat atas ni..cuma pernah tgk citer titanic je..memang best la..hehe :)

Miss N™ said...

citer romantik je semua, xde citer seram ke..?hihihih

Hanie Dew said...

suem citer tu citer sedih. jadi aku tak nak tengok.makin sepet mata aku nanges nanges. wuuuwuwuwuwu..

amranaiman said...

ade yg dh tengok ade yg belum :)

acik teyha said...

sy pun suke tgk cerita 50 first date :)

EruzuLiyana said...

banyak banyak tuh, titanic je gua layan. jiwa romantik jugak gua nih :D

NAL said...

semuanya romance kan..hurmm, NAL pnah tgk titanic je

Camy Alya said...

wahhh, kena tengok semua cerita nii.

overall, titanic tu je yang pernah tengok. yang lain tu tak familiar lansung. haihh -__-

Korn Ahmad said...

titanic tu dah jemu aku tgk, memang x jemu.. besh kot

Unknown said...

Semua movie nampak best. Tapi saya hanya ernah tengok movie Titanic je :P hehe

vlog media news said...

wow film2 pavorit..

Unknown said...

hero titanic tu saling tak tumpah macam muka saya kan?

shar90 said...

layan cite cinte je nih... ekekee xP

ILA HonEyBuNNy said...

best2...

banyak cerita febrat ila jugak..hehe..

sal A Walk to Remember..ila egt g..last sem ila kena critic n n kaji gila2 cerita tu utk presentation.

Syamira said...

cerita no 1 & 2 da tengok. .no 3 - 5 x tengok lagi. .hehe

Cikra said...

apasal cerita romentik2 ni?ekekeke.

نورعيم said...

the first one tu cerita dia mmg sedih! ulang2 kali tgk pun tak boring. huhu.

Anonymous said...

uwaa sume cite yg romentik and ada mati2 sobsoobs

Koding said...

Aku suka citer Tom & Jerry dengan Sponge Bob jer...

AmirFX said...

The notebook dan If Only belum tgk lagi..

Anonymous said...

cerita yang last tu macam best jee,
tapi taktau nak donlod kat manaa
:(

Zubaidah said...

i am so in love citer a walk to remember, seriously best and hero tu comel giler!!!!!

ciksukaberangan said...

Wah.. Byk gk cte fav eh. Huhu. Skgni sy tgah lyn secret garden. Huhu.

alyachan said...

suka titanic dgn 50 first date... tgk 10 kali pun boleee

Jue said...

aku cuma pnah tgk titanic..tiu pun separuh2 sbb waktu release tu..mak aku ckp movie ni ade gitu2..bebdk under age x leh tgk huhu

yg lain tu aku nak p cek nanti hohoho

Liyaa Mf said...

Antara kat atas tu, Liya plg suke A Walk to Remember. Romantik! Err tp ade gak la yg lum penah tgk. If Only tu, cam best je. Adeh. Keetinggalan. Haha! :P

Leeya Hezlin said...

Hye dear..
Pernah tgk movie titanic ja..
Yang lain belum tengok lagi..
Nanti cuti sem la tengok.. :)

iem said...

ima pernah tgk 50 1st date jerk
tp seyes cite best n kelakar..
huhu

Azee Hana said...

cerita titanic tu,,baru2 ni je saya tengok full..haha..ketinggalan tol saya ni..hee

Unknown said...

hehe tudia bnyak nya list..tq2 nnt nak donwload lah yg x tgk agi..dri semua cita ni.titanic ja fatin tgk ehhe

tirahzairi said...

update pasal tirah la...hehee

Rasya | nurulrasya.com said...

the notebook tu based on nicholas sparks' punya buku eh?

P U C A T said...

sy tak pernah tgk titanic..
kesian kan??
hukhukhuk

CikTeddyCorner said...

titanic?bosan der..ahaha
eh2 awat sume cite jiwang nih?ekeke

Ainsha said...

huargghh, kenapa filem semua final dia ada mati-mati ni. Sedih kot. T_T

ainraus said...

titanic. tak pernah tak nangis tengok citenya.
50 first dates. suka jugak.
yang lain. takpenah tgk. :'(

Zul De Alexis said...

sm paling sukew cerita titanic n if only...

yg lain x tengok lg..nnt sm tengok..:)

dear yayah said...

pnh tgk titanic, a walk to remember ngan the notebook je.. romantic love stories :)

M Fizan said...

seriously dah lama cari filem-filem lama yang best. thanks for suggesting :)

Hidayu Bolia said...

ayu addicted Running Man je, hehehe..:P

Korn Ahmad said...

dah boleh update entry baru ni teha

Mishter Izwän said...

terang dan nyata awk ni suke tgk cite romantik2 erh . nasib bek tak de ombak rindu . kihkihkih

Lysa said...

yang lisa minat titanic dan lagenda budak setan ;) both movies buat lisa menangis masa tengok..huhhuhu

♥ainie muniera♥ said...

sume owg puteh? wahahaha :D

AA said...

titanic memang cool gila . sampai nages bila tengok.

Naurah said...

Ithink a walk remember is the best. .

Unknown said...

tingin pulak nak melayan citer2 tacing ngan romantik2 ni... esok ajak incik hubby donload la... anak tido, leh tengok (^___^)

Hanamiko Sakura said...

first time tengok titanic serius macam nak demam.. hehe