Tuesday 18 June 2013

top 5 aktiviti masa cuti

hai darlings ... hee :) hari nie aku nak story pasal aktiviti masa cuti ... ye laa , semenjak jadik housewife nie , makin bizi rase nye ... nak kemas rumah , cuci kain , jaga anak ... * eh , sejak bila nie ? hahahaha ! haa , bizi i tau ... so , hari nie ak saje laa nak share pasal top 5 aktiviti time cuti yang aku buat ..

1 ) tengok running man 

# haa . aku rase bukan aku sorang jee yang gila RM nie ... hihihihi ... ye laa , since duduk matrik setahun , setahun jugak laa aku pose tengok RM nie ... bajett nak fokus study laa kan ... hahaha ! so , abis jee matrik bulan 5 lepas , esok tu terus pulun habis-habis RM tu ... hihihi ... setahunn kot tinggal ... merana kejap nak tengok jong kook ! hahaha ! tapi sekarang , tiap-tiap minggu dah bole follow cite running man ... hee :)

2 ) main candy crush

# hoyehhh .. lately nie , aim aku kalau bukak pesbuk bukan nak online sangat pon , tapi sebab nak cek ade tak ape-ape request untuk candy crush .. hihihi .. walaupon aku main lambat , tapi seriously aku rase enjoy gila bila main benda tu * ntah pape jee kan ... so , ada sape-sape boleh ajar aku macam mana nak cheat main candy crush nie ? plisss , aku pon nak naik level cepatt .. dapat laa berlagak sikit dengan kakak aku ... hahhahaa ! * takde motip betol

3 ) sleeping beauty

# nie laa aktiviti palingg wajib time cuti aku rase .. ye laa , bila lagi nak qada' tidur kan .. time cuti nie jee laa bolehh nak sleeping beauty lama-lama .. bila dah stat belajar semula nanti , rase nyee macam tak sempat jee nak tido lame-lame * cehh , bajet study hard laa sangat .. hohoho ..

4 ) tengokk movie

# kadang-kadang boring jugak kan bila duduk rumahh jee time cuti nie .. so , rase nye almost semua dah movie dekat cinema aku tengokk ... hihihi .. yang latest haruslahh tengok man of steel kan .. seriously , boleh tak kalau aku cakap cerita tu biase-biase jee ... means , sometimes aku rase action die tak real ... hahaha ! suke hati jee nak komplen kan ... actually , aku suka tengokk hero tu jee .. sumpah machoo gilakk !

5 ) makan makan makan

# actually , kadang-kadang cuti yang agak panjang tak berapa baik untuk aku ... y ? sebab time cuti nie makin kuat nafsu aku nak makan ... ish ish ish ... ye laa , sambil-sambil online , wajib ade cookies dekat sebelah .. sambil-sambil layan movie depan lappy , wajib ade aiskrim dekat tepi ... hoyehhh , bila mau kurus macam nie ? hahahah ! alamat nya , tak sampai laa hasrat aku nak kurus time raye nie ... huhuhu

heh , actually banyak benda yang boleh buat time cuti kan .. hehe .. btw , apa yang korang selalu buat time cuti ? share-share laa :) heee ..

15 comments:

unsecretostory said...

Sama part 3 4 5 tue . Yahhhh . Feveret !

fyna said...

tak suka candy crush ^_^

Leeya Hezlin said...

kita sama yang no 3 dengan no 4 tu..hehehe.. :)

boni kacak said...

sana sini running man.hahaha..

apa khabar tuan blog. lama tak dengar cerita

Sarah Mohd Saleh said...

kahkah, kau nak ambik jongkok kesygan aku kannn,berani sungguh.mihmih.kau dah mmg cantek tak yah nak sleeping beauty sgt laaaa.heh

Lieza Nordin said...

sy suka jenjalan ^^ ..

Aida Ismail said...

Emm nak tengok sangat Running Man. Hari tu sempat tengok episod & 2 je. So sadddd. Serious lupa nak copy dari hardisk member. Sekarang dah habis belajar, dah tak jumpa dia. Nak download malas sebab lembab gilaaaaa. Hukhuk~

Miss N™ said...

percaya tak, Nur tak pernah tgk Running man..huhuhuu

asfira aminuddin said...

babe, best sangat ke running man tu? hahaha i penah tengok sekali, tapi i tak paham. kelam kabut sangat ceritanya. heeeee

Unknown said...

kalau reti bawak kete boleh jejelan dengan kwn2 :D

Unknown said...

3,4,5 Kitaaa serupaaa , muehehe

Mizz Aiza said...

no.5 tu akak paling suka.. hihi..

shar90 said...

dr dlu tertanye2... apebende running man tuh?
manusia berkejar kejaran kah?
ahahaa... feeling jakun xD

Anonymous said...

candy crush...betul tu...walaupun lmbat main...tapi syok..haha..
movie tu pnting..mne boleh miss..hahah

Tinta Lana said...

Salam.

Lana suka menyanyi,ekekeke. Lebih tepatnya, menjerit dgn sore paling tak sodap didunia, :D